Branddoctors – aan de slag met de ziel van Rijnhuizen

Wanneer je het pand van Branddoctors binnenstapt, voldoet het interieur niet aan de verwachting die de grijze box van buiten wekt. Het is opvallend licht binnen, veel kleur en speelse interieurelementen dragen bij aan de prettige sfeer. Het bedrijf is sinds 2005 gevestigd in Rijnhuizen en helpt ons bij de ontwikkeling van de gebiedsidentiteit van de wijk. We stellen hen graag voor!

Even voorstellen
Branddoctors is het bureau voor merk & innovatie. Zij helpen organisaties vanuit hun authentieke kern waardevol te blijven voor hun klanten, nu en in de toekomst. Alle teams binnen Branddoctors zijn sinds twee jaar zelfsturend, om sneller te kunnen innoveren en om persoonlijke ontwikkeling de ruimte te geven. Eén van die teams is het Cultuur & Leisure team, binnen het bedrijf ook wel ‘team Soulbusiness’ genoemd: zij houden zich graag bezig met vraagstukken met een ziel. Een mooi voorbeeld hiervan is het communicatieconcept dat zij ontwikkeld hebben om historisch Gelderland op de kaart te zetten. Met verschillende gereedschappen kunnen partijen in heel Gelderland aanhaken op dit communicatieconcept, ook met al lopende campagnes. Met een online toolkit, waarin templates zitten, en een brand book, waarin de positionering, tone of voice en beeldtaal is vastgelegd, kunnen betrokken partijen zelf aan de slag en campagnes verder ontwikkelen.

Op weg naar een merkpaspoort voor Rijnhuizen
Dat Do-it-yourself-principe staat centraal bij Branddoctors. Samen met opdrachtgevers bepalen ze onder andere welke archetypen belangrijk zijn voor de casus en op basis daarvan worden specifieke merkwaarden bepaald. Deze werkwijze sluit goed aan bij de opgave die er ligt voor de wijk Rijnhuizen: het gebied verandert van werkgebied naar woon-werkgebied en de identiteit van de wijk is nog niet eenduidig voor bewoners (huidige en toekomstige), bedrijven, ontwikkelaars, gemeente en maatschappelijke organisaties. In een eerste sessie op 12 februari 2019 kwamen vertegenwoordigers van deze partijen samen om een eerste stap te zetten op weg naar een merkpaspoort voor de wijk. In het verslag van deze middag is een samenvatting van het proces en de vervolgstappen te vinden.

Thuis in de wijk
De medewerkers van Branddoctors voelen zich thuis in Rijnhuizen: de centrale ligging maakt het bedrijf én de klanten uit heel Nederland goed bereikbaar. Met mooi weer worden er lunchwandelingen gedaan rondom Fort Jutphaas en langs Kasteel Rijnhuizen en wanneer er sessies mét een hapje georganiseerd worden, dan worden er regelmatig broodjes besteld bij Broodje Natuurlijk. Ook werkt het bedrijf vaak samen met Afdeling Beeld, een video- en fotografiebedrijf, gevestigd in het DynaHouse.

Meer informatie
Voor meer informatie over Branddoctors en een kijkje in de cases die ze gedaan hebben: https://www.branddoctors.com/ Op deze website, via de nieuwsbrief voor clubleden en via onze Facebookpagina houden we het proces van het ontwikkelen van de gebiedsidentiteit bij.